Hafiz Safwan Thought That...

A thought of my self.."Be civil to all; sociable to many; familiar with few; friend to one; enemy to none." Benjamin Franklin

Pages

There was an error in this gadget

Aku suka lagu nih

Dear readers, This ol' pak cik wanna share something with his GF and wanna make it public..

Sayang...Enjoy the song



Baik Baik Sayang - Wali

Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang

Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengakan aku

Reff:
Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku disiang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengakan aku

Back to Reff:


Another song for you my dear-


I'm Gonna be Around ~ MLTR

It's been so long since we took the time
to share words from deep inside us
We're in our own world spinning our wheels
but you know how I feel

since the first time I took your hand (I'll never do that..We'll wait for that time to come..hehehe)
my love for you has just been growing
You always seem to understand
You know how I am

Chorus:
I'm gonna love you til the end
I'm gonna be your very true friend
I wanna share your ups and downs
I'm gonna be around

When you're alone cause I'm away
don't be sad don't be afraid
I'm gonna turn my thoughts to you
like I always do

Chorus:
I'm gonna love you til the end
I'm gonna be your very true friend...

Catch you when you fall
Hold you when you’re down
Sharing every moment
I wanna show you all I do
I believe I’ve found a miracle
in you

Chorus:
I'm gonna love you til the end
I'm gonna be your very true friend...

To Sayang -
Love ya!!!!!!!!

Lower Secondary School: SMKANT - Part 1

I wrote several draft on SMKANT..but I never finished it up. Though I always refer those time as the worst time of my life (due to the ..nevermind..), I do held high regards on my teachers and friends. To all my ‘laoshi’ and ‘pengyou’ back in SMKANT – Thank you for the memories!!!!

1995, Tingkatan 1

Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Nibong Tebal

Disember 1995, Penggal persekolahan terakhir yang bermula pada penghujung tahun yang sebelumnya. Mungkin masih ada yang ingat bahawa dahulu penggal persekolahan dirujuk sebagai 95/96 yang membawa maksud penggal persekolahan bermula pada tahun 1995 dan berakhir tahun 1996.

Ia merupakan penggal persekolahan terpanjang kerana ia adalah tahun terakhir kalender sekolah bermula pada tahun sebelumnya.

Aku tahu yang sekolah yang masih dalam pembinaan itu akan di buka. Aku tahu yang sekolah itu akan menumpang di sebuah sekolah rendah baru berdekatan dengan rumah aku. Aku tahu yang aku telah mendapat tempat di sekolah itu lebih awal dari rakan-rakan lain. Aku tahu yang aku nak masuk sekolah itu.

2 minggu sebelum aku mendaftar, aku terlibat dalam proses memasang katil di tingkat atas bangunan sekolah itu. Sebabnya terlalu bersemangat..tambahan pula didorong oleh ayahanda yang pernah menuturkan kata-kata ini “Hang pi la tolong depa nuu, nanti hang nak masuk situ jugak,”.

Hari pertama pendaftaran, aku rasa kerdil bila berhadapan ngan pelajar-pelajar perempuan. Tanggapan awal aku adalah mereka mungkin ‘senior’ aku. Dengan fizikal budak lelaki yang lebih kecil, pelajar perempuan lebih kelihatan seperti ‘akak-akak’.

Aku diberikan nombor katil L009 (nombor ini kemudiannya merujuk kepada apa sahaja kesalahan yang aku buat). L adalah untuk lelaki dan 009 merupakan kedudukan katil aku. Nombor 1,5,9,13,17 dan seterusnya merujuk kepada pelajar kelas 1K1. 2,6,10,14,18,22…merujuk kepada pelajar kelas 1K2, 3,7,11,15,19…merujuk kepada pelajar kelas 1K3 dan 4,8,12,16,20…merujuk kepada pelajar kelas 1K4.

Terdapat kurang daripada 160 orang pelajar keseluruhannya(Ramai yang menolak, ramai yang keluar setelah mendapat tawaran untuk ke SBP atau MRSM, yang tak tahan dan lain-lain lagi)

Memandangkan sekolah tersebut baru, tiada senior, tiada role model, tiada rujukan, tiada sekatan, kesemuanya adalah baru. Tiada locker untuk semua pelajar pada bulan-bulan pertama persekolahan. Tempat mandi pelajar lelaki tidak berbumbung. 2 kolah PVC besar menjadi tempat mandi kami. Tempat mandi pelajar perempuan pula merupakan bilik wuduk yang juga diletakkan kolah PVC.

Sekolah rendah yang menjadi tumpangan kami ialah Sekolah Kebangsaan Seri Sentosa. Adik aku Hafiz Muim ketika itu belajar di sana di tahun 2. Salah seorang gurunya merupakan guruku ketika di Methodist.

Hari pertama, sewaktu berjalan pulang ke blok setelah menikmati minum petang, aku terlihat satu fenomena yang agak menghairankan pada mulanya. Kasut-kasut dan stoking-stokin berterbangan di udara dan jatuh di hadapan aku dan rakan-rakan. Seorang lelaki menjengulkan muka dari koridor asrama dan mula memberi arahan kepada kami untuk mengutip kasut masing-masing dan mengarahkan kami menyusun semuanya atau ia akan ‘terbang lagi’. (Lelaki ‘ganas’ tersebut ialah Cikgu Hasni, quite a soft name for a tough guy like him).

Minggu-minggu pertama persekolahan, hanya ada 5 orang guru. Percaya atau tidak. Hanya 5 orang guru. Sir Hafiz Yau, Ustazah Siti Aishah, Cikgu Hasni, Cikgu Rosli, Ustaz Suhaimi. Hanya selepas itu barulah ada guru-guru lain yang ditugaskan untuk bersama kami.

Tiada tempat menggantungkan baju atau tuala pada bulan pertama persekolahan. Lampu-lampu koridor yang menyala di waktu malam menarik perhatian sejenis kumbang yang berwarna hitam dan akan mati setelah ‘penat’ mengelilingi lampu seterusnya memenuhi segenap ruang koridor. Tentang makanan aku tiada masalah kecuali dengan air kosong atau air masak yang dibekalkan dewan makan. Dengan selambanya brader DM tu tala hos air paip kat dalam bekas ‘air masak’. That memory is still fresh in my head.

I’ll stop here.. I write this to honor my teachers and friends.aku tak berapa suka menulis tentang memori ni (atas beberapa sebab yang berlaku dalam jangkamasa 2-3 tahun kebelakangan ni). Pun begitu, aku harap semua yang membaca nih dapat menyumbangkan memori untuk mengingati segala-gala kepayahan tok guru – tok guru kita dan kita sendiri pada tahun 1995-1996 di SMKA Nibong Tebal.

Somebody is looking for me....I guess

Since I don't know your phone number...drop me an e-mail at skidezourus@hotmail.com
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin