Hafiz Safwan Thought That...

A thought of my self.."Be civil to all; sociable to many; familiar with few; friend to one; enemy to none." Benjamin Franklin

Pages

There was an error in this gadget

Istiadat Konvokesyen UiTM ke-68...Konvo Diplomaku

I can't remember why I did not publish this post.. This piece was written by me on 3 June 2008..less than a year before.


Diari Konvoku.

Aku pulang dari JB pada 26/05/08. Hari berikutnya (Selasa 27/05/08) aku dan Buza bertolak dari Pulau Pinang ke Shah Alam dengan menaiki Kancilku (PET 6712)

On the way, semasa kat Plaza Tol Ipoh Selatan, aku terserempak ngan Farhan(JPK Mutiara) dan aweknya Fiza yang turut menggunakan lebuhraya menghala ke arah selatan. Kancilku menghimpit Kelisa Fiza bagaikan pembuli jalanan..WAHAHAHAHAHA (Gelak Jahat)

Singgah kat Tapah untuk makan dan bersembang ngan kedua2nya(Fiza dan Farhan) sebelum meneruskan perjalanan.


Sampai Shah Alam lebih kurang jam 6.30 Ptg.

28/05/08 merupakan tarikh untuk mengambil jubah. Kami yang dok kat umah sewa kat S. Alam beramai2 amik jubah kat Menara dengan menaiki motorsikal(nak elak traffik). Rupanya takdak sidang pun haritu.

29/05/08 lepak2 kat umah..kuar gi giant beli barang untuk Kecik (awek Buza). Buza Belanja aku makan MegaMac.

30/05/08 Mak, bapak n Nurul Izzati sampai dan lepak kat U2 (umah pakcik aku kat TTDI Jaya). Aku gi sana untuk hantar Kad Jemputan dan Sticker kereta.

31/05/08

Terus-terang aku cakap yang kegembiraan masa konvo nih lebih sikit jer dari kegembiraan masa raya. Pada aku saat paling menggembirakan adalah masa aku tau result final sem aku. Saat ketika aku tau kata semua subjek aku lulus..bukan setakat lulus biasa tapi dengan Dekan.
Saat2 tu lebih gembira bagi aku.

Pun begitu, aku dapat rasakan yang semua kawan2 aku yang jugak konvo skalik ngan aku tau yang hari konvokesyen tu adalah hari untuk mengenang kembali 3 tahun yang yang akhirnya memberikan hasil yang lumayan. Bagi orang lain...mungkin yang kelihatan hanyalah sekeping diploma dan 2 keping transkrip. Tapi bagi aku dan rakan2 yang ada kisah silam nih..hari inilah yang mengembalikan keyakinan ibubapa terhadap anak2 mereka.

Aku tgk mak bapak aku suka sgt..I'm happy for them..Semoga aku dapat grad degree ngan KELAS PERTAMA...WAH..tinggi cita2 aku nih..doa2kanlah rakan2 sekalian..
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin